Cercar en aquest blog

dijous, 14 de gener del 2010

CPU V.S MÒBIL




Ordinador d’avui dia:
Processador doble nucli de 3 ghz.
Memòria ram d’entre 4,6 i 8 gb.
Tarja de vídeo 512 gb
DDR3,SATA,Etc....

Això es el que ens trobaríem a un ordinador de gamma mitjana a una botiga.
Si comparem amb un ordinador del 2006...
Processador de 2 Ghz.
Memòria ram de 512 mb,1gb
Targeta gràfica de 256 mb
DDR/DDR2,IDE,Etc..

Això un ordinador de gamma mitjana d’aquella època.
Google presenta el seu nou mòbil Nexus One juntament amb tot el hardware de la companyia Taiwanesa Htc.
Entre d’altres venia:
Processador Qualcomm QSD 8250 de 1Ghz
Memòria Ram de 512 Mb
Si, estic comparant la potencia d’un ordinador del 2006 amb un mobil del 2010. I es que la diferencia no es tant , 4 anys.
Hem de reconèixer que la Tecnologia avança a passos de gegant i cada any deixa pas a una nova evolució dins del seu mon, deixant obsolet el any antecessor a ell.
Personalment, soc un gran fan del mon de la informàtica i m’agrada tot el relacionat amb ell. Però mai he sigut partidari de seguir el avenç tecnològic any a any. Per el que jo em puc comprar un ordinador i estar amb ell 4 anys sense cap tipus de problema. Per el que jo necessito ja em va mes que ideal.
Fa poc temps que he canviat ja de ordinador. Però tenia les mateixes característiques que el nou Nexus de Google.
Estem profunditzant tant el tema que quan ens adonguem compte anirem am microordinadors potents com a “mòbils”?
Serem capaços de ser tan dependents del mòbil?
Un servidor creu que si et vols guanyar be la vida facis la carrera de òptica. Ja que cada vegada quedarem mes miops amb aquestes pantalles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada